Csomagolás

A csomagolás design jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni. Nem elég ha kiváló a terméked, azt el is kell tudni adni. A verseny a boltok polcain és az interneten is órási. Ebben a tömegben kell a termékednek másoktól különbözni, karakteresnek lenni, a vásárlót meggyőzni. Szép feladat, állunk elébe.


A tervezés során rendszerben kell gondolkodni. Előfordul persze, hogy egyetlen terméknek kell csomagolást tervezni, de az esetek többségében termékcsoportokról és kategóriákba sorolható termékpalettáról beszélünk. Az egyes termékvariációknak úgy kell egyedi karaktert mutatnia, könnyen azonosíthatónak lennie, hogy a csoport többi részével vizuális egységet alkot. A következetes színkódolás, az egyedi tipográfia, a tekintetet megragadó formavilág, vagy a csomagolás design részeként megjelenő stílusos illusztráció az eszköztár alapkellékei. Komplexen kell kezelni őket, ezért is speciális a csomagolástervezés területe. Funkció és forma kombinációja – részben formatervezés, részben tervezőgrafika, illetve mindkettő.


Egy termék csomagolástervezése változatos feladatokat kínál a grafikus számára. Terveztünk már borcímke-családot, limitált kiadású pálinkacímkét, de a szépségápolási termékek csomagolásától az építőipari zsák designjáig sok mindent. Egyedi külsőt terveztünk néhány centiméteres termékre, de becsomagoltunk már egy 80 méter hosszú budapesti állóhajót is.


A csomagolás jelentős arculatformáló eszköz. A vállalkozásod vizuális karakterének kialakításánál az arculattervezés mellett kiemelt fontosságú hogyan mutatod meg termékeid a vásárlóidnak, milyen életérzést közvetítesz velük.

ajánlatot kérek
Túrakulacs (NYME, AMI | túrakulacs formaterve. műanyag, gumi, textil, 0,5 l. 2001.)Laczkó Borház – borcímke design (borcímke család | Laczkó Borház. 2017.)